رئيس اتحاديه آموزشگاه‌هاي رانندگي شهر تهران در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا (chtn)، با بيان اين مطلب افزود: از سال ۸۴ تا کنون هر سال تعداد جوان‌هاي متقاضي دريافت گواهينامه که در آموزشگاه‌هاي شهر تهران ثبت‌نام کرده‌اند کاهش پيدا کرده است که اين مساله به دليل کاهش مواليد در دهه ۷۰ است.

«مرتضي کاتوزيان» تصريح‌کرد: اين کاهش قشر جوان به همراه تغيير شرايط فرهنگي خانواده‌ها که داشتن گواهينامه را حتي براي خانم‌هاي مسن جامعه الزامي مي‌کند باعث شده تا سن متقاضيان دريافت گواهينامه در شهر تهران افزايش يابد و حضور اين متقاضيان مسن در کلاس‌ها، بيش از گذشته به چشم مي‌خورد.

اين مسوول در ادامه در پاسخ به انتقادات مطرح‌شده مبني بر کيفيت پايين آموزش‌هاي ارائه شده به متقاضيان اين آموزشگاه‌ها گفت: در اين زمينه علت را بايد در ماهيت غلط آيين‌نامه‌ها جستجو کرد چرا که در آيين‌نامه زمان لازم براي دوره آموزشي ۲۰ ساعت ذکر شده است حال اگر شما اين را در نظر بگيريد که يک فرد هيچ پيش زمينه‌اي هم در مورد رانندگي نداشته باشد قطعا با ۲۰ ساعت رانندگي نمي‌تواند مهارت بالايي کسب کند بنابراين مشکل از آموزشگاه‌ها نيست.

«کاتوزيان» در ادامه خاطرنشان‌کرد: در گذشته افراد حتي پيش از دريافت گواهينامه، رانندگي را در محيط خانواده ياد مي‌گرفتند و پس از دريافت اين مدرک، راننده ماهري مي‌شدند اما در حال حاضر به دليل اينکه اين آموزش‌ها در محيط خانواده اتفاق نمي‌افتد معمولا حتي پس از دريافت گواهينامه‌ از آموزشگاه‌ها چند سالي طول مي‌کشد تا مهارت رانندگي در يک فرد بالا برود.
/118

انتهای پیام/

کد خبر 139005101